Nešto o meni

My photo
Belgrade, Serbia, Serbia
Dobar dan, bavim se zaštitom životne sredine i održivim ravojem.. Po struci sam Master analitičar zaštite životne sredine. Rođen sam u Beogradu 1989 godine.
Powered By Blogger

Pretraga

Translate

Aktuelno

Gradac, dragulj Zapadne Srbije prvi deo

Kanjon reke Gradac je jedan od najlepših u Srbiji. Gradac je jednim delom ponornica. ...

3/13/2016

Staza života


Moje ime je David, imam 16 godina i živim u malom selu na istoku Konga. Zbog velikih suša svi naši bunari su presušili, a najbliži izvor je udaljen na oko pet kilometara. Moram doneti vodu ostalima.
Koračajući dobro utabanom zemljanom stazom razgledam okolinu. Trava dokle god pogled dopire, prisećam se svoje mladosti, kako je bilo puno drveća i životinja i kako me je taj prizor u isti mah oduševljavao, ali i prestravljivao. Nedostaju mi takva osećanja. Sada samo po neki panj svedoči o tome da se ovde nalazila šuma iz mojih sećanja.
PANJ
Odjednom prestadoše da mi lutaju misli kad sam čuo zvukove motora. Skočio sam pored puta i zalegao u travu. U nekoliko sekundi pojavila su se dva džipa sa velikim mitraljezima, a potom i kamion pun vojnika. Nisam ih voleo od kad su upali u selo, pre 6 godina, i odveli mog mlađeg brata sa izgovorom da će postati slavni vojnik, kao i da treba da brani svoje selo. Poginuo je posle par meseci. Od tada osećam prezir prema uniformi.
M23Congo
Otišli su. Sačekao sam jos par minuta da se prašina slegne, da bih bio siguran i nastavio svojim putem.
Još malo pa sam stigao. Setio sam se kako smo brat i ja napravili malo jezero blizu izvora. Ovo sećanje mi je izmamilo osmeh na lice. Kupanje po vrelom afričkom Suncu je tada prijalo više od svega. Pitam se da li je jezerce još uvek tu.
Stigao sam. Žubor vode me mami već stotinak metara. Radovao sam se svom clju. Jezero je bilo tu bas kako ga se i sećam. Skidoh majcu da bih se umio i rashladio, ali čim umočih ruku u vodu osetih jak miris nafte. Voda je bila masna i crna i nije bila za piće.
nafta
Sedoh i uhvatih svoju siluetu zamišljenog pogleda u jezero. Kroz glavu mi je prolazila samo jedna misao. Kuda me je dovela ova zemljana staza života?
Fotografije preuzete sa:
zpravy.idnes.cz
www.globalresearch.ca
kontra-punkt.info
www.mixerportal.com

No comments:

Post a Comment